Wat wil Ashari zeggen?

Salam Alaykum wa rahmatullahi wa barakaatuhu,

De Ashaa’ira (Asharis) is een afgeweken groep dat te herkennen is aan drie punten:

1. Het geven van voorrang aan het verstand boven de tekst. العقل قبل النقل

2. Het verdelen van de ahadith in mutawaatir en aahaad om vervolgens in zaken van ‘Aqidah de aahaad ahadith niet te accepteren.

3. Alle bewijzen herinterpreteren totdat de tekst geaccepteerd kan worden door het verstand.

Wallahu a3lam

Wasalaam

Bron:

Dhikr

#Dhikr

┏━━━━━━━┓
彡 [سُبْحان الله] ❥❥彡
┗━━━━━━━┛
┏━━━━━━━┓
彡 [والْحَمدُ لله] ❥❥ 彡
┗━━━━━━━┛
┏━━━━━━━┓
彡[ولا إلٰه الاّ الله]❥❥ 彡
┗━━━━━━━┛
┏━━━━━━━┓
彡 [ واللهُ أكـبر] ❥❥ 彡
┗━━━━━━━┛

“Ik weet het niet…”

As-Sha3bi werd over een zaak gevraagd en toen antwoordde hij met: “Dat weet ik niet (Laa adri).”

Schaam jij je niet om “ik weet het niet” te zeggen terwijl jij de jurist (Faqih) bent van de mensen van Irak?! Hij rahimahullah zei: Zij schaamden zich niet toen zij zeiden: “Wij hebben geen kennis behalve wat U ons heeft geleerd.”

(I3laam al-Muqi3in 4/167-168)

{قَالُوا سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَا إِلَّا مَا عَلَّمْتَنَا ۖ إِنَّكَ أَنتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ} [البقرة : 32]

link: http://quran.ksu.edu.sa/index.php?aya=2_32

Zorgen verdwijnen als je de dunya uit jouw hart haalt

Salam ‘Alaykum,

Mijn zusje vroeg mij wat “de schepping uit zijn hart” betekent en toen zei ik:

“Alles omwille van Allah swt doen en niet de mensen vragen om hun bezittingen en geen shirk khafi (verborgen kleine shirk) wat al-riyaa-e is en dat wil zeggen dat je geen aanbiddingen vericht omwille van de mensen (schouderklopje zeg maar) Wallahu a3lam”

Riba (rente) is haram hoe je het ook wendt of keert en overal

“The correct view – which is that of most of the scholars, including the imams Maalik, ash-Shaafa‘i and Ahmad – is that riba is haraam between one Muslim and another, and between a Muslim and a disbeliever in Muslim lands, non-Muslim lands (dar kufr) and hostile non-Muslim lands (dar harb).”

Source: https://islamqa.info/en/answers/126056/a-detailed-response-to-the-arguments-of-those-who-regard-it-as-permissible-to-deal-in-riba-with-the-disbelievers-in-their-countries